Czas na staty…

Podziel się ze znajomymi

Dziś zajmiemy się zrobieniem statystyk do naszej rozgrywki. Będzie to wprowadzenie do kolejnego wpisu, aby nie był zbyt długi. W następnym wpisie pojawi się opis przebiegu tury i to już będzie na chwilę obecną koniec jeśli chodzi o logikę, przejdziemy wtedy do zabawy z grafiką. Jest już prawie połowa maja, wiec również czas konkursu powoli dobiega końca, będę chciał, aby projekt konkursowy prezentował się jakościowo.

Utworzymy klasę Statystyki.java, która posłuży nam do zliczania wyniku, poziomu oraz ilości zabitych potworków. Czyli dziś robimy coś bardzo prostego i bez żadnych utrudnień (następny wpis będzie zawierał więcej ciekawszych rzeczy).

public class Statystyki {
    private int poziom;
    private int wynik;
    private int wrogowie;

    public Statystyki() {
        poziom = 1;
        wynik = 0;
        wrogowie = 0;
    }

    public int getPoziom() {
        return poziom;
    }

    public void setPoziom(int poziom) {
        this.poziom = poziom;
    }

    public int getWynik() {
        return wynik;
    }

    public void setWynik(int wynik) {
        this.wynik = wynik;
    }

    public int getWrogowie() {
         return wrogowie;
    }

    public void setWrogowie(int wrogowie) {
         this.wrogowie = wrogowie;
    }
}

Zatem tworzymy trzy zmienne poziomwynikwrogowie, które będą odpowiednio odpowiadały za obecny poziom na jakim znajduje się gracz, suma punktów zdobytych przez gracza oraz ilość zabitych przeciwników. Mamy konstruktor, który ustawia nam pierwszy poziom, wynik oraz ilość zabitych wrogów zeruje. Poniżej znajdują się gettery oraz settery.

 

Podsumowanie

Dziś tylko przygotowujemy naszą klasę do gromadzenia statystyk, aby kolejny wpis nie był zbyt długi. Jak już wspominałem wcześniej, będzie związany z całą logiką tur, wiec będzie tam więcej kodu, rozkmin logicznych, a także pojawi się kolejny filmik.

Pozdrawiam,

sirmarbug

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *