Dziś jest 1 marca 2017 roku, to dziś zaczyna się zabawa w konkursie Daj się poznać w którym biorę udział i w tym wpisie chciałbym się z wami podzielić swoimi pierwszymi przemyśleniami na temat projektu jaki będzie powstawał podczas najbliższych tygodni.
Już od dłuższego czasu chciałem napisać jakąś bardziej ambitną grę niż saper czy puzzle znane z widgetu Windows 7, ale jakoś nie było czasu i motywacji, aby zabrać się za taki projekt. Tak właśnie w chwili gdy natknąłem się przypadkiem w sieci na temat konkursu pomyślałem, że to będzie odpowiedni czas na stworzenie czegoś takiego. Pomysłów na grę przewijało się wiele i tak właśnie postanowiłem, że projektem jaki wykonam będzie gra typu arcade, 2D pisana w języku java z wykorzystaniem biblioteki libgdx. Warto wspomnieć, że nie miałem zbyt wiele do czynienia z tą biblioteką, napisałem jeden szybki projekcik, który umożliwiał poruszanie się postacią oraz generowanie przeciwników. Także moje doświadczenie w pracy z tą biblioteką jest znikome, ale właśnie pisząc człowiek najwięcej się uczy.
Kilka słów na temat projektu
Mam już pierwsze założenia dotyczące tego projektu. Zadaniem gracza będzie ochranianie swojej bazy przed inwazją obcych. Potwory będą zabijane przez różne rodzaje broni, których będzie kilka typów. Plansza po której będzie poruszał się bohater będzie ograniczona przez różne elementy otoczenia, a na jej środku będzie znajdowała się baza ochraniana przez gracza przed wrogami. Główną postać oraz bazę można będzie rozwijać podczas rozgrywki poprzez zdobywane monety za zabicie każdego przeciwnika. Dla uatrakcyjnienia będzie kilka rodzajów potworków, które różnić się będą od siebie różnymi cechami np. szybkością poruszania, posiadaną bronią itp.. Im dłuższy czas będzie toczyła się rozgrywka tym większe gracz będzie miał możliwości rozbudowy swojego bohatera. Koniec gry będzie równoznaczny ze zniszczeniem bazy lub utratą wszystkich punktów życia przez bohatera.
Plan na pierwszy tydzień
Główny zarys projektu jakiego się podjąłem już przedstawiłem, jednakże nie od razu Rzym zbudowano (podobno troszkę im z tym zeszło), dlatego postanowiłem podzielić pracę na kilka etapów. Pierwszym etapem będzie stworzenie postaci gracza wraz ze strzałami, przeciwników oraz strefy bazy. Dla ułatwienia pracy nad backendem prościej będzie pracować na prostych elementach interfejsu graficznego niż od razu rzucać się na wizualne fajerwerki. Z czasem będzie wszystko odpowiednio rozwijane.
Kilka słów na koniec
Tak właśnie wygląda wstępny zarys gry jaką postanowiłem napisać podczas trwającego do końca maja konkursu. Mam nadzieję, że uda się zrealizować ten projekt, bo sam jestem ciekaw jak będzie wyglądał efekt końcowy mojej pracy. Konkurs to dobra motywacja do zwiększania swoich umiejętności oraz dzielenia się z innymi swoimi przemyśleniami związanymi z projektem oraz tematów bliskich IT. Kolejny wpis już niedługo z pierwszymi postępami 😉
Trzymam kciuki i czekam na następne wpisy 😀